Grinchen

Fler än jag som älskar grinchen??
så otroligt bra film, älskar julfilmer över huvudtaget, men Grinchen är ju kung!!

Tänkte slänga in en Tutorial till med en sminkning inspirared av Grinchens gröna färg!



Först lägger jag Eyeprimer för att det ska sitta och färger blir med intensiva.
Sen lägger jag den snygga grönvita Eyedust Soft Grass ( som endast finns i det nya frozenkitet med skugga, glans och broch) i ögonvrån och upp mot brynet



Eyedust Coctail på hela locket



Ta ett papper eller liknande och håll det mot huden från ögonvrån och lite uppåt,
Nu ska jag göra en markerad skuggning för lite glamourkänsla



Ta Microshadow Pollution och markera globen, sudda på pappret så du får den markerade linjen,
dra ut det ganska långt i ögonvrån



Så där, där har ni effekten jag var ute efter, enkelt och snyggt!



Markera med eyeliner, Cake eyeliener Black
Mascara och fransar!



Så där, och när man har så mycket där uppe så kan det vara snyggt att inte markera så mycket under,
då framhävs den här skuggningen lite extra!



Sen eftersom jag älskar glitter duttade jag lite Glitter Orion med Mixing Liquid på hela locket för att det skulle glittra lite, ni ser, det tar inte över som på den blå sminkningen, men det blir en snygg effekt, ännu snyggare i verkligheten.

Så där, nu är det er tur att prova, och tänk på att ni kan ju alltid byta färger, gör på samma sätt men med andra skuggor så får ni kanske en sminkning som ni själv älskar!

//sandra



Kommentarer
Postat av: Hanna

Det tycker jag absolut, ska bli skoj å se din tolkning :D

2010-12-22 @ 00:23:53
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0