Nyårssminkning + fransar

Tänkte visa hur ni lägger fransar och sen gör en enkel festsminkning.
men det var svårt att få till bilderna när jag använder båda händerna till att lägga fransarna...
Men lite tips alla fall...



Börjar med att ta en svart kajal och markera fransarna, under, mellan och ovanför,
så att inte nån hud skiner igenom fransarna sen, då ser det inte naturligt ut.
(egentligen brukar jag lägga fransarna sist, för att inte få massa skugga på dem, men det blir lättare att se utan skuggor)



Här ser ni hur det är svart mellan fransarna, så har jag böjt fransarna så de ska följa lösfransarna och lagt ett tunnt lager mascara på fransarna, då slipper man måla så mycket på lösfransarna och därmed mindre slitage och en naturligare look.



Så lägger du ett tunt lager lim på fransen, här har jag använt fransarna Miss,
låt det torka lite innan du lägger dem mot dina fransar så fäster de snabbare.



Nu kommer vi till kruxet, att få dit fransarna.
De ska ju ligga precis på fransraden mot huden, viktigt att du får dem så nära dina fransar som möjligt så det inte blir något mellanrum...
börja och fästa dem längst ut i ögonvrån och tryck fast dem innåt.
Prova utan lim först för att kolla så att längden inte är fel, är de för långa så skaver de i vrån och då lossnar de lätt, är de för långa får du klippa den inne i ögonvrån innan du fäster dem.



Så där, ganska tjusigt med bara fransarna med!
Men vi ska göra detta till en festsminkning tänkte jag,
Så här har jag lagt Microshadow Muffin i ögonvrån och upp mot brynet!



Ta en liten skuggpensel och Microshadow Pollution, markera som på bilden, globlinjen, genom att dra penseln precis i vecket.
Sudda det ordentligt



Så där, då har jag sotat globen lite, nu på med lite glitter.
Jag använder Glitter Starry och Mixing Liquid för att fästa det, och duttar det på själva locket nu, under det svarta..
Det svarta är för att få lite djup i sminkningen och att det ska sudda sig själv med glittret



Så där, nu har vi glittret på plats!
Klart!



Partyklar!

Lycka till nu!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhh ni har så fina sminkbilder, superkvalla och man ser färgerna riktigt bra, avis-avis!



Jag håller helt med dig Sandra, tack för din kommentar :).



2010-12-21 @ 18:21:24
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0