Önskesminkning; Leopard

Någon önskade att få se hur man gör en Leopardsminkning, som jag hade gjort tidigare här.
Så steg upp i morse och gjorde ett litet bildspel för att ni ska få se hur enkelt det egentligen är att göra en
Leopardsminkning, och den kan man variera med olika färger under..;)



Börja med att lägga en ljus skugg som highlighter, här har jag använt Take Off



Sen tar ni en guldig skugga och lägger på hela locket, sudda gärna ut den i ögonvrån med, Jag har använt Eyedust Inka



Sen tar ni Cake Eyeliner och eyelinerpenseln 103 som har korta strån, då är det lättare att göra former.
Så gör ni små halvcirklar som på bilden, placera dem lite här och där beroende på hur du vill att det ska se ut,



Man gör som man vill, om man bara vill ha några eller om man gör på hela ögonlocket..



Sen använder jag glittereyeliner Choko lux och duttar i prickarna för att få lite mer
paryteffekt!



Så lite eyeliner, kajal, mascara och fransar på det så blir det toppen!



Så där!
Hoppas ni föstår hur ni fixar det själva,
min systerdotter älskar den här sminkningen, så en gång när hon sov hos mig gjorde vi en sån sminkning på henne!
Så himla söt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0