Önskesminkning; Sandra

Hej hopp alla!

Im back and you can call me, Fru Nylander!
Nu är jag gift och är lyckligare än nånsin, så tänkte förgylla dagen med lite sminkning..;)

Sandra önskade för ett tag sen att vi skulle göra en sminkning med skuggor som hon hade hemma,
bland annat Microshadow Take Off, Microshadow Brownie, Cybershadow Venus, Eyedust Morning Breeze och ögonpennorna Silver Soil och Snowflake.

Så här har jag sminkat mig med dessa, för att ge lite inspiration, steg för steg för att ni ska klara av det själva



Har lagt en bas innan, så kör vi igång med skuggorna



Börjar med den ljusa skuggan Take Off, stor pensel, nr 105



Lägger den i inre ögonvrån och upp mot brynet som en highlighter.



Sen den nougatbruna skuggan Venus med samma stora pensel



Så lägger jag den som bas på själva ögonlocket, mot den ljusa skuggan.



Fortsätter med den mörka skuggan Brownie, och en liten pensel,nr 107



Sen lägger jag den som ett C i yttre ögonvrån, för att förstärka globlinjen och ge lite mer form åt ögat,
ett tips är att titta in i spegeln, lyft brynen lite för att se var din globlinje går (vecket på ögonlocket) och stoppa in penseln där och förstärk globlinjen. Det gör det lite enklare att få det likadant på båda ögonen.



Här ser ni hur jag lagt skuggorna som ett C i ögonvrån, jag har inte
suddat eller tonat någonting, så i början är det bara att lägga skuggorna, så justerar man efteråt



Jag använder en 'blending brush' nr 109 för att tona, den är som ett sudd, du suddar ut hårda kanter och tonar det till en mjuk fin sminkning



Här har jag tonat till en mjuk sminkning

Så på med eyeliner i form av Silver Soil pennan som är en väldigt mjuk penna,
som gör det enkelt att göra en eyeliner som blir litemjukare än den vanliga svarta Eyelinern.
Mascara och Pennan Snowflake på den fuktiga linjen i ögat för en fräsch look.





Så där!
Då har vi en enkel vardags sminkning med de skuggorna som Sandra hade hemma,
vill man göra det till en kvällssminkning kan man lägga in lite svart skugga i ögonvrån för lite med djup, sudda det upp mot brynet lite mer och snygga till mascaran med vår nya Touch Up Mascara!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så super mycket...detta förgyllde verkligen min dag på riktigt. Jag gillar´t =)) Nu ska jag sminka mig för roligt!



// Sandra

2010-10-13 @ 14:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0