Morning breeze

God morgon

Tänkte visa hur jag lägger en snygg ögonmakeup, vi gör ju alla på olika sätt, och egentligen så spelar inte ordningen någon roll, det viktiga är resultatet..
Men jag vet att det är många som vill se det så då visar jag hur jag brukar göra




Först börjar jag med att lägga Eye Primer på hela locket, en fuktig kräm som gör att skuggorna sitter kvar utan att klumpa sig i vecket efter en halv dag, men också att de blir lättare att blanda, sota och tona..
Helt suverän produkt!!



Kostar 155:- på Make up Store

Sen så lägger jag en ljus skugga, till ex Microshadow Take Off, i inre ögonvrån och upp mot brynet som en highlighter.





Sen tar jag en mellanljus färg, till ex Eyedust Morning Breeze, och lägger den på hela locket, tonar ihop den med den ljusa jag la innan. Och till alla ljusa skuggor använder jag en stor skuggpensel.





Och sen kommer vi till det lite mer trixiga, men med rätt verktyg så är det inte så svårt,
nu ska jag förstärka globlinjen för att ge lite mer djup...
Man kan tänka att man lägger det som ett C i yttre ögonvrån, använd en liten pensel för mer precission, och för att få mer pigment så skuggan blir mörkare.
Här har jag använt Microshadow Dramatic.






Här ser ni hur jag lagt det som, längs fransraden och sen som ett C upp i globlinjen.
Här har jag suddat skuggorna på det ena locket, det som är på vänster sida från ert håll.
Där har jag använt en rund pensel som är perfekt för att sudda och sota skuggor, den är den optimala penseln för att få till det snyggt... Speciellt om man använder Primern under, då är det bara att sudda på skuggorna tills man får den sotning man vill ha!
Helt underbar!



Här ser ni penslarna, den stora till ljusa skuggor, nr 107
den lilla till mörka skuggor, nr 105
och den runda för att blanda och sudda, nr 109
De är mina absoluta favoriter till att lägga skuggor

Sen lägger jag lite av den mörka skuggan under fransarna med, för att förstärka fransraden lite,
och en vaniljfärgad ögonpenna, Vanilla 135:-, på den fuktiga linjen i ögat för att få en frisk och klar blick.
Svart eyeliner och mascara sen är man som gott klar...



Så där, nu är jag klar för en dag på jobbet!
Hoppas ni får lite inspiration till en sminkning, och kom gärna in och fråga om det är nåt ni undrar över eller vill ha hjälp med!!


Kommentarer
Postat av: Katten

Tycker det är kanon när du beskriver hur du gör de olika sminkningarna, jätte bra!

2010-09-13 @ 11:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0