Steg för steg : Bas och höstmakeup

Detta inlägget har jag lagt in på en annan blogg förut, men för er nya läsare så kan det vara kul att få se hur
jag lägger både bas och skuggor!

Först rengör jag huden med Make up stores hudvårdsserie.
Sen återfuktar jag



The Velvet Cream är en av  höstens nya ansiktskrämer som kommit, den är helt underbar!
Gör huden helt sidenlen och får igång cellproduktionen igen, funkar för alla hudtyper.
Innehåller svartvinbärsolja, e-vitamin och jasmin


Sen använder jag Cover all mix, en conceler som man själv blandar efter behov.
Rött neutraliserar blått
Gult neutraliserar rött
och den Beiga blandar man för att få en bra färg!



Före, med alla skavanker



Så har jag lagt conceler, under ögonen, runt näsan och munnen och punktmålat på små finnar.
Sen tar jag en svamp och suddar ut det så det inte blir så markant som ni ser här



Sen lägger jag Matt foundation - Tender i hela ansiktet med en Foundationpensel.
Tonar från näsan och utåt så slipper man oroa sig för linjer längs käken.



Sen så förseglar jag foundation med 2 puder för att få det att sitta hela dagen utan att bli blankt och flammigt!
Först lägger jag Dual Foundation - Stockholm i T-zonen eftersom jag har ganska fet hy,
sen lägger jag Wonder Powder - Gobi runt ansiktet för att få en snygg lyster och en fin färg!






Så där, då var basen klar, då brukar jag hoppa till skuggorna och ögon sminkningen eftesom jag efter det bestämmer färg på rouge och för att slippa göra om shadingen om man råkat söla lite ögonskugga...(händer mig jämt)

Först lägger jag Eye Primer på hela locket, för att få skuggorna att fästa.
Sen så lägger jag en ljus skugga, Pink Frost i inre ögonfrån och upp mot brynet som en highlighter.



Sen lägger jag en mörk plommonlila skugga , Diva på hela locket och under.



Sen tar jag en rund borste som jag inte lägger nån skugga på, och sotar till kanterna så det blir riktigt snyggt och naturligt på nåt sätt..
Toningen är det viktigaste i en sminkning, och det kommer vi gå in djupare på sen.



Sen snyggar vi till det hela med ögonbryn och lite fransar



Så lägger jag lite rouge, här använder jag Peach som shading för att framhäva kindbenen,
och sen en touch av Oh So Fresh på kinderna för att få en fräsh färg.



och så lite läppglans på detta så är man klar för en dag på jobbet!





Ja, nu har ni fått en liten genomgång..
Kommer gå in djupare i hur man lägger conceler, foundation, puder, rouge, fyller i brynen, lägger skuggor och läppar...
Men nu har ni fått en försmak..

Kom gärna med önskemål på vad ni vill se för sminkningar, eller om det är nåt ni vill lära er!

Kommentarer
Postat av: Nina

Jättekul! Tack för tipsen, ni är så himla duktiga!

2010-09-18 @ 09:08:03
URL: http://psyknina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0