Läppar

Vad kul med alla önskningar och ideer, superbra!
De tas hjärtligt emot och vi ska genast sätta igång och fixa lite önskningar!

Börjar med att visa lite hur man kan trolla med läppar.



På första bilden har jag bara följt läpparnas naturliga form,
På andra bilden där jag har förminskat har jag tonat bort hennes egna konturer med consealer för att sedan kunna måla lite innanför konturen.
Viktigt när man målar munnen är att man alltid låter 'amourbågen' (den bågen som är i mitten på läppen) vara som den är, man ändrar aldrig den för det är lätt att det ser onaturligt ut.
Men man kan enkelt jobba lite utanför eller lite innanför din egna kontur för att uppnå önskat resultat utan att det ser konstigt ut.
Kom ihåg att här handlar det om Millimeter!
Dra inte ut svängarna för mycket!
På den tredje bilden där jag förstorat läpparna har jag även lagt läppglans eftersom det också har en förstorande effekt!

Så ni ser hur mycket man kan göra med så lite!
(ber om ursäkt för den dåliga kvaliten på bilderna... )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0