Ögonbryn steg för steg

Som sagt, det har efterfrågats om hur jag fyller mina bryn...
och de flesta vet att jag älskar Tri Brow som är skuggor som man fyller brynen med,
det är lätt och enkelt och blir snyggt!

Men jag, som pysslar ganska mycket, som vill ha lite mer färg i brynen men som själv inte har några bryn,
jag grundar med penna för att det ska se naturligt ut...
mycket krångligare, men what to do lixom... !

Så fram med sanningen, här är jag utan smink och ögonbryn..



jag är en ganska beige människa utan allt mitt älskade smink...
inga fransar och inga bryn..
men trots allt så otrivs jag inte utan smink..
jag har inget emot det...

så där har ni min mörka hemlighet,
jag har nästan inga bryn!
Så jag måste måla dit dem för att få lite form!



När ni börjar måla brynen, tänk att de ska börja i linje med inre ögonvrån och näsvingen,
den högsta punkten ska vara i linje med näsan och pupillen
och de ska sluta i linje med näsvingen och yttre ögonvrån.
(jag vet, bilden visar från fel håll...)
Men det är ett bra utgångsläge, speciellt på mig som inte har så mycket att börja med.



Börja med att fylla i under brynet för att få en snygg kan som blir själva lyftet



Sen fyller jag i hela början på brynet för att sen forma slutet,
jag brukar göra det mycket tunnare och viktigare att det blir en snygg linje så det inte ser kluddigt ut.



Så där,
och för att det inte ska se för tillgjort ut så toppar jag med lite puder för att matta ner och ljusa upp färgen,
sen lägger jag tri brow på för att få en mer naturlig färg, blandar de två ljusaste skuggorna.



Tadaa!!



Smink är verkligen trolleri!!

Så har ni dagens sminkning med!



Enklaste sminkningen, 2 Skuggor, Microshadow Muffin på hela locket,
och Microshadow Brownie i globen.
Ögonpennan Silver Soil i yttre halvan av ögat.
Max Lashes black

Så där!
Hoppas ni blev lite visare av allt mitt trolleri kring mina älskade bryn!
// Sandra


Kommentarer
Postat av: anna

helt ärligt, du ser bättre ut UTAN smink än med.

2011-01-11 @ 19:32:06
Postat av: snadra

Det är verkligen magi, amen to that sister =)

2011-01-11 @ 20:13:06
URL: http://www.snadra.blogspot.com
Postat av: Vanesa

Oj haha jag kommentera på fel , men alla dina inlägg är bra hihi

2011-01-14 @ 17:36:14
URL: http://makeupbyv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0