vardagssminkning

Hej hopp alla fina, äntligen helg!!

Här kommer en vardagssminkning jag hade igår då jag gick på stan en sväng,
J hade önskat en naturlig vardagssminkning,
så detta är en variant...
man kan ju sminka på så många olika sätt..

Men för mig så är det snyggaste sättet att sminka sig vardagligt men
ändå få fram alla fina drag i ansiktet!



Basen
Börja med att lägga Skin Serum i hela anisktet för att få basen att sitta
hela dagen och slippa torr hy i vinter!
sen lägger du consealern Reflex Cover Dark på ställen där du vill täcka lite xtra,
den är flytande och lättare i konsistensen och även lite lyster i,
så i mina ögon den perfekta consealern till vinter och torr luft.
Svep över hela ansiktet med Dual Foundation för en tunn, lätt utjämnande och matt bas.
Lägg Wonder Blush Cleopatra på kindernas 'äpplen' för en rosig fräsh look.

Ögon
Börja med att lägga Eyeprimer Tinted på hela locket.
Sen lägger du den matta vita skuggan MS White  i ögonvrån och under brynet.
MS Passion for Fasion är en matt vaniljbeige skugga med lite glitter i
som är jättesnygg som bas skugga på själva locket.
Sen markerar du globen lite med MS Monty en grå skugga för att lyfta och få lite
form på ögat.
I stället för den vanliga svarta eyelinern använde jag Cake eyeliner Brown för en mjukare look,
och gärna Max Lashes Brown för att fortsätta den softare looken.
eyepencil Vanilla är ett måste på den fuktiga linjen i ögat för att ta bort röda nyanser i ögat!

På läpparna har jag bara lipgloss wand tulip

HA en riktigt bra fredag!!!
//sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0